Thursday, July 2, 2009

Hiina vol 5-6-7

Tervist!

Loodetavasti olete jaanitulest toibunud... või siis mitte ... :) igatahes meie algselt planeeritud yhe või kahepäevasest tripist Hiina rannikualadele sai 3 päevane biitsitripp. Ilmad on superilusad ja alla 30 kraadi pole temperatuur veel langenud. Seda ka öösel. Vaatamata kuumusele on see aga kuidagi yllatavalt kergesti talutav. Esimese päeva aurusauna efekti pole hiljem ka enam olnud...

Rannikule, 250km Pekingist sõitsime kiirrongiga. Jumal tänatud, et piletid said varem valmis ostetud, sest kell 7 hommikul hakata hiinakeelses menyys orienteeruma oleks olnud mission impossible. Kui Pekingisse j6udes tundus nagu oleks toimunud ajahype 20a tulevikku, siis rannikule jõudes toimus totaalne hype minevikku. Oma 50a kindlasti:) Esimene yllatus oli 2ratundmine, et enamik silte olid venekeelsed. Põhjuse saime ka ysna ruttu teada - nimelt veedavad Hiinas oma rannapuhkust Siberi venelased. Kuuldes, et meie oleme Eestist, siis imestati, et a mis põhjusel teie kyll siin olete??? Teil on ju omal ka meri.. ha ha ha! :)

Kuna eelnevad päevad Pekingis oli hard core kultuuritripp, siis ei tahtnud me muud, kui randa, vette ja lihtsalt pikali visata ning vedeleda. Läksime esimesse randa, mis rannapromenaadi otsa jäi. Yllatuslikult kysiti liivale p22semiseks piletiraha, 8 hy22ni (12eek) Poodi kylma 6lle jarele minnes tuli iga kord osta uus pilet. Igal maal omad kombed ja kuna Hiina on toeliselt odav maa, siis uskuge - siin laheb kohutavalt raha! :) Rannas kohalikke hiinlasi praktiliselt ei olnud. P6hjus jallegi lihtne - nende jaoks on ilus valge nahk. Mida heledam, seda ilusam... Jällegi 6ppisin mina seda the hard way, kuna koos kohvri kadumisega oli mul kotis tyhjaks jooksnud ka meigieemaldus-puhastustoonik ja siit pyydes uut osta... nohh... ma ei ole suutnud seda veel teha, kuna kõik naistele mõeldud kreemid kui puhastusvahendid on nahka valgendava efektiga. Ei, ait2hh! :)

Igatahes esimene rannapäev oli lux. Et 66seks sinna j22da, siis võtsime hotelli... Selgus, et see polegi nii lihtne, kuna toeliste erooplastena polnud meil kaasas muud isikut tõendavaid dokumente kui ID kaart, mis hiinas aga ei maksa rohkem kui mingi suvaline paberilipakas. Õnneks faksid töötasid ning Pekingi Holiday Inn hotellist faksiti meie passidest koopiad ning 66maja me saime:)

Teisel p2eval istusime taksosse ja sõitsime 10km edasi järgmisesse rannakuurorti, mis oli vastupidiselt esimesele juba vägagi euroopalik, tasuta kah ning lausa nii ilus ja maaliline, et otsustasime veel yheks paevaks j22da. Naised jäid randa peesitama ja mehed läksid lähedalasuvasse hotelli 66maja hankima. Peale 4 tunnist 2raolekut, hakkas meil vaikselt tekkima juba paanika, aga õnneks kuskil päikesepiste ja halliksminemise vahepeal nad saabusid tagasi. Oma seiklustest oskaksid nad ise t2psemalt kirjutada, aga lyhidalt... Tuli valja, et see, et me ilma passideta Pekingist nii kaugele p22sesime olevat tõeline Hiina ime. Selle kuurorti hotellides istusid igal pool migratsiooniametnikud, kes peale mitmetunnist kemplemist hakkasid juba kahtlustama, et kas me ei ole mitte mingid Mongoolia p6genikud:) Kuna kohalikud kaarditerminalid ei võta vastu ka visa krediitkaarte ja viimane kiirrong Pekingisse oli kah juba l2inud, siis andsime lõpuks alla ning laksime k6rvad lontis eelmisesse kuurorti tagasi. Kuna esimese 66 hotell oli viisakalt öeldes kehvakene, siis katsetasime promenaadi 22res yhte teist 66maja. Seekord proovisime Derren Browni m6jutustehnikaid, kus ise agaralt noogutades toppisime retseptsioonitydrukule oma ID kaardid nina alla ja ytlesime et JAH, see on ju OK and u can accept it! :) Töötas!

Olime trip.ee'st ja kaasasolevast Lonely Planetist lugenud, et Hiina rannikul tasub kindlasti syya mereande. Morskie produktõ olid t6esti igal tänavanurgal olemas. Akvaariumitest võisid näpuga näidata vähemalt 30 erinevat molluskit, ussi, kala voi karbilist, mida siis vastavalt sinu soovidele valmistati. Tõsi kyll, nende soovide väljendamisega või õigemini arusaadavaks tegemisega on siin maal toelisi raskusi, kuna siiralt mitte keegi ei oska s6nagi muud keelt peale hiina keele. 6nneks nende paari päevaga oleme me juba päris vilunud viipekeeles suhtlejad ja tellides mitu erinevat rooga onnestus 3st 2 isegi enam-vahem s66gikolbulikku saada:) See ei anna muidugi v6rrelda prantsuse voi mõne vahemere22rse maa mereandidega valge veini kastmes ja paremasini juustuga, aga 2ra sai proovitud nii mõndagi uut:) Samuti sai ära proovitud krevettidega ühes akvaariumis jahutatud valget veini, sest selgitamine, et tooge meile palun jääd ostus 30minutliseks mission impossibleks:)

Tänane paev m66dus jällegi rannas, seekord kolmandas kohas, kus oli yllatavalt palju kohalikke. S2ttisime oma madratsid maha ja hullasin hoolega fotokaga, kuna hiinlased rannas on tõeline vaatamisvaarsus, aga eks neid pilte näete kui tagasi oleme:) Ytlen lihtsalt niipalju, et hiinlaste kohustlikuks rannaaksessuaariks on vihmavari ning tytarlaste rannakostyymid on tõeline ulme - ohh neid satse ja pitse ja mumme ja t2ppe! Meie m6istes bikiine ei kanna seal peale turistide keegi. Hiinakate rannakostyym katab nii palju paljast nahka kui võimalik. Meestel on siin suht igav.. ok ... tegelikult on 6lu odav 3 hy22ni (4.50eek) ehk siis voibolla mitte ka nii igav... :)

Kolme päeva lyhikesse meili kirja panna on muidugi suht võimatu, aga eks tagasitulles r22givad pildid muu osa juurde. Muljetada on siit igatahes mitme tavalise reisi jagu:) 2rge kartke, ma teen nii lyhidalt, kui v6imalik:) Homme on plaanis laipa kylastada ehk kuulsa Mao Zedongi muumiat mauseleumi vaatama minna ja nyyd lahen ma magama... silme ees malestused enne tagasitulekut kiirrongi oodates kohaliku raudteejaama ehk meie Balti jaama turu toiduosakonnast... (loe: nad siiralt söövad siin kõike! kana peadest, varvastest kuni friteeritud siidiussideni v2lja) :)