Thursday, July 2, 2009

Hiina vol 4

Tervist:)

Kui nyyd kõik hasti läheb, siis on nyyd 2 paeva eetris vaikus, saate rahulikiult jaanituld pidada, sest plaanime Pekingist 2ks päevaks mereäärde sõita... 250km kaugusel pidi olema lux rand, kus saab eriti soodsalt mereande ja loomulikult päevitada ... mis eestlased me oleksime, kui lõuna(tegelt ida)maalt lubjapintslivalgetena tagasi tuleksime, aga muidugi tahaks ka meeletust kultuuriprogrammist lihtsalt hetkeks hinge tõmmata:)

Tänane programm oli kreisi!!!
Algselt plaanitud hiina myyri ja Mingi matusekambrite kylastusest sai tänu meie privaatgiidile, Maizi'le, kelle me juba poole päeva pealt amazyngiks ymber ristisime tuur - kuidas yhe päevaga ära näha terve hiina kultuuripärand:)

Ajuvabad on ikka need asjad siin hiinamaal...
Kui tavaliselt pakutakse turistidele võimalust suure bussiga Badalingi hiina myyri naha nii umbes 300 hyääni nägu (450eek), siis hotelli retseptsioonist soovitati meile erataksot ja natukene asju ajades pakuti veel privaatgiidi ning hinnaks 4 peale 700 hyääni (1050eek). Selle eest ootas meid hommikul hotelli ees 8kohaline konditsioneeritud privaatbuss, koos täiesti arusaadavat inglise keelt kõneleva tytarlapse ja privaatautojuhiga. Tytarlapsega saime kiirelt jutupeale ning enne myyrile minemist jõudsime veel ära kaia ka tasuta ekskursioonil riigile kuuluvas jaspise tehases. Jaspis on siis hiinlaste n-o rahvuskivim, selline roheline... :) sellest nad nikerdavad kõikvoimalikke asju - ehetest, hiinakapsast, kuni suurte mitu miljonit maksvate riietevahetamis sirmideni.

Lihtsalt vahem2rkusena ytlen, et praktiliselt kõik hiina tootmine on riigi haldusalas ja kontrolli all. On muidugi ka eratootmist ja eriti näiteks hiinas toodetavaid riideid teevad enamasti eraettevõtted, aga kõik muu kuulub riigile. Neil on astmeline tulumaks ja haridus ning arstiabi on kõik tasuline. Sellepärast ka ei tahagi nad tavaliselt rohkem lapsi kui üks, sest nad lihtsalt ei jõuaks osta neile haridust

Hiina myyr on kokku 8000km pikk ehk põhimotteliselt saaks hiina myyri mööda siit eestisse ja poolele teele tagasigi... kyll on ikka viitsinud ehitada! Käisime, tegime pilte, aga kaua seal h2ngata ei jaksanud, sest palavus tahtis ära tappa. Turiste oli palju, aga õnneks ei käinud me sealpoolses otsas, kuhu tavaliselt turiste viiakse vaid natukene eemal. Sain isegi paar lahedat pilti illusiooniga, et myyril ei olegi liiga palju inimesi turnimas - ok, kuntsnikerdustega puukarpe meisterdava vanamehe ma pärast lihtsalt photoshopin valja :)

Mingi matusekambrid oli taaskordne näide hiinlaste suurushullustusest. Peale surma ehitatakse sulle kõigepealt väravad, kustkaudu sa pääsed oma viimasesse puhkepaika, siis ehitatakse eraldi maja selle jaoks, et suurele tahvlile kirja panna kõik sinu vägevad teod... siis veel yhed väravad, paar treppi, silda ja siis veel yks maja selle jaoks, et saaks pika peielaua taga istuda ja sinna siis veel eraldi kambrid naistele, kes matustel kas siis yles poodi või lihtsalt myrgitatud veini pidid jooma, sest naised kuuluvad ju ikka oma surnud kaasa kõrvale... aga see pole veel kõik, sest siis ehitatakse veel yks maja ja veel yks torn, kuhu siis sinu hing elama asub... jne.. uhh ... ausalt... egiptlaste 1 pyramiid on kogu selle suurushullustuse kõrval taielik nohu! :)

Tagasiteel käisime tänu oma giidile veel valitsusele kuuluvas p2rlitehases, siiditehases ja ka valitsusele kuuluvas teemajas, sest ka hiina tee tootmist ja myyki kontrollib valitsus ja yldse on kõige nooblimad ja usaldusvaarsemad kohad siin maal kõik valitsuse omand. Kõik ekskursioonid olid tasuta ja kuigi meilt oodati muidugi seal hiljem shoppamist, siis erinevalt Tyrgist või Egiptusest mingit kohutavat pealekäimist kyll ei olnud. Eks me muidugi shoppasime ka ja kuigi hinnad olid seal fikseeritud, siis õnnestus meil ikkagi ka paris tublisti kaubelda, aga samas on kindel, et kogu kaup, mis ka ostetud sai EI OLE vuhvel. Ikkagi Hiina riigi garantii... :)

Pekingisse tagasi jõudnud, tegime veel vahepeatuse olympiapiirkonda ja ausõna - suu kukkus ammuli! See maa on ULME!, need inimesed on ulme, nende mastaapsus ja kaasaegne arhitektuur on vaat et suurem vaatamisväärtuski kui nende 3000 aastat vanad m2lestised. Kogu olympamängude piirkond on tehtud feng shui jargi - draakonit ja f66niksit lahutab sinine kuubik ehk vesi ja kaugemal on veel linnupesa... prrr ... ok... ma saan aru, et kuidas selliseid asju on voimalik paberile joonistada, aga ma siiralt ei saa aru, kuidas selliseid asju on võimalik reaalselt valmis ehitada!!! See oli lihtsalt MEGA!

Nagu näete on emotsioonid laes, aga ma just tulin ka sealt ja ausalt... see kaasaegne arhitektuuriime võttis tegelt suu lausa rohkemgi ammuli kui vana hiina myyr...:)

Igatahes homme, kui saame varahommikusele kiirrongile piletid, siis laheme lõpuks ka puhkama... Amaizing Maizi sõnul on meil veel proovimata hiina massaaz, jalamassaaz, punktmassaaz ja n6elade ning kuppude panemine.. eks näis... kui tagasi tuleme, siis laseme ennast ehk mõnel kohalikul korralikult näpistada, sest hiina hiinaks, aga midagi sellist nagu siin on, siiralt ei osanud oodata ... :)