Thursday, July 2, 2009

Hiina vol 3

Hei,

Kuna homme hommikul kell 9 (teie aja järgi nii umbes kell 4 öösel) siirdume me lõpuks legendaarsele hiina müürile, siis otsustasin oma blogisse mitte lünka sisse jätta, vaid hoopis kõik olulise veidike varem kirja panna:)

Kui me täna ennast lõpuks mõnusalt jahedast hotellist Beijingi loomaaeda suutsime vedada, oli suur päev juba alanud. Taksosõit sinna kestis õnneks vähe, sest loomaaed oli meie lähipiirkonnas... nii umbes 15km kaugusel. Uskuge... see on Beijingi mastaape arvestades lähedal! Ainult 40min taksoga. Ilm oli õnneks veidike vahem saun, kui eile ja eks ka rahvas hingas kergemalt, sest muidu peaaegu läbinahtamatu müürina tänavatel looklev vihmavarjude meri oli täna tavapärasest olulisest h6redam:)

Loomaaed oli nagu loomaaed ikka. 40 hy22ni eest (ca 60eek) sai osta piletid, mille sees oli nii paadituur kui ka pandamaja. Kuna pandasid me sinna ju vaatama läksimegi ja eilsest vantsimisest on jalad ma arvan veel paar päeva haiged... siis tundus kosutav sõit jaheda jõe peal, ise mugavalt paadis istudes, piisavalt ahvatlev, et valisimegi hiina mõistes hiiglamakallite piletite kasuks...

Pandad olid täpselt nii armsad nagu multifilmidest me kõik teame. Imetlesime neid teaduse imesid, sest loodusega pole nende loomade olemasolul (seal loomaaias vahemalt) mitte midagi pistmist. Selgituseks siis niipalju, et kuna pandad on tõeliselt väljasuremise ohus liik, siis saime isegi yllatusena teada, et neid aretatakse kunstliku viljastamise teel. Ei... aga tõesti... nad olid väga väga väga armsad ja selles, kuidas nad s66vad, oli midagi väga tuttavlikku - viskavad ennast selili lösakile, kõht punnis ja ilma yhtegi lisaliigutust tegemata imevad bambusevõrseid ja kui panna sinna juurde mõtteline diivan... anda äatte õllepudel .. mnjah ... vaga kodune tunne igatahes nii mõnelegi eesti naisele ma pakun :))))

Paadisõit oli aga elamus kogu eluks:) Siiralt:)
Ei oskagi kohe nime anda sellele yritusele:)
Ahh .. mis ma ikka keerutan. Sõit kestis 20 minutit paadis, mis n2gi valja nagu hiina stiilis kaunistustega, trellid ees, läbipaistmatute akendega ehitussoojak, kus on istumiseks kokku pressitud rida miniatuurseid nukupinke. Sõitsime mööda v2ikest oja, mille kallastel polnud näha muud kui paari kalameest, veevõrseid ja kaugemal asuvate majade katuseid. Hiinakeelne giiditydruk padises midagi ruuporisse, ja ilmselt rääkis midagi lausa huvitavat, sest k6ik ylejaanud 100 inimest, kes olid 28 kraadises kuumuses, 20 m2 paati pressitud, paar korda isegi turtsatasid. Totaalselt mahavisatud aeg see samas ei olnud, sest avastasime, viisi kuidas hiinlased paljunevad - täpselt nii nagu meie, sest giiditydrukul oli nii armas maasikas kaelapeal ... nohh ... aga jargmine kord selle teadasaamiseks me paadituuri muidugi enam ei võta ...:)

Loomaaiast läksime jällegi siiditurule, mis asus ka lähipiirkonnas - jargmised 10km ehk 30min taksosõitu, sest eile poistele tellitud ylikondadele oli vaja fittingut teha... mnjaaa... mul on kuri kahtlus, et õmmelda nad sunnikud oskavad.. :) Pekingi parti nad ka teha oskavad, sest täna otsustasime lõunasöögil taaskord Pekingi pardi kasuks. Isegi kui sööma minna eesti mõistes kadaka turu restorani - toit on lihtsalt super!

Kõht tais, müügiputkade vahelt välja laveerides tõdesime, et maailm on täis naljahambaid... keegi oli toredale hiina myygitudrukule õpetanud ilusaid sonu, kuidas oma kaupa vene rahvusest turistidele ahvatlevaks teha... Kuna hiinakatele tundub, et eksisteerib ainult 2 valge rassi esindajat - inglased ja venelased, siis meid lahterdatakse enamasti millegipärast venelasteks (kindlasti ei ole selle põhjuseks minu dolce ja gabbana paikeseprillid:P) aga jah... turult valja sammudes jäid mulle järele kõlama myygitydruku kutsuvad sõnad: "Posmotrite sjuda, krasivaja galdunja :DDD"

helen :)

1 comment:

1. Meid on ka alati venelasteks peetud (Hispaanias, Kreekas, Usas, Saksamaal). Sa lohuta ennast sellega, et soomlaseks ei peeta:)))